Tu

Îți promit că o să mă gândesc

La toate stelele pe care le-am văzut până acum.

Cele de ziuă, de după amiază și cele din trecut.

Promit,

Și n-am să uit

Nu de data asta, în nici un fel nu mai scriu pastel

Și nu vreau sa ascult bocete și strigăte de frunze,

Atunci când cad, că-s uscate și n-au altceva de făcut.

A muri,

Cunosc deja cum se simte

De ce mă simt în galaxia purelor cuvinte?

De ce nu știu a rosti așa cum vreau?

Ca să îți spun, și să descopăr mai aproape cine ești tu.

Vara mea e o toamnă care îmi șochează pielea brusc

Și pasul e mai greu când zic salut

De ce nu pot în capul tau să rămân o zi?

Sau cum se spune: 23 ore și un minut.

O carte a viselor mele se cheamă infinit,

Doar dacă înghețul nu ma ajunge de picioare și mă trage

Ai venit?

Acoperă-mă că mi-e frig,

Cu un cuvânt

Numit dragoste. 


Dar lasă-mă să-ți mai zic și gura să o deschid chiar dacă te uiți la mine și nu vezi,

Mută să fiu,

În ochi să îmi scrii și să te simt.

Cunoști ce copac te descrie,

Care te înțelege și ce avalanșă e în capul meu acum?

Cunosc galben e o rabdare pe care o învăț

Și o pășesc ca să mai rabde până atunci.

Mă îngheț în cele ce simt

Și vreau să vorbim orele zilei ca pe pietricele în râul cu vină,

Eu vreau sa vină 

Zâmbetul tău în vizită la mine

Și să mai stea puțin

La hodină 

Ca să nu plângă și să nu tune cu struni și o duzină 

De lacrimi 

Eu sunt artificial pe practic, 

Și n-ai să mă înțelegi din prima

Și mă gândesc că solitar sunt făcută pentru

M-ai accepta cu tot cu negru?

Ești gata de imperfecțiuni și gropi?

Mi-e sete, da, și știu că mor.

Din asta mănânc pentru cină, alint, stau în lumină 

Cântă-mi, strigă după mine!

Și apoi taci.

Să tacem amândouă ca două furnici care se ascund sub rouă 

Să fim pământ compostat intenționat,

Să zacem în liniștea pe care am strâns-o la vrac.

Toata eternitatea o aduc pentru mulțime,

Pentru tine

Și mă rotesc în vara tuturor anotimpurilor mele.

Sunt curioasă pădurilor în care scriu,

O sa ma găsești dacă mă ascund într-un pustiu? 

Mă așez să plâng de milă,

Totuși de ce farmeci frunza din lumea vecină 

„Cine ești?”, întreb pe stradă de parcă înca nu știu despre mine cine sunt.

Mă redefinesc prin ale tale cuvinte

Scrie-mă așa cum vezi, din înauntr-. 

Sunt balta gri din care noi privim stele și ne rupem de vii

Ca ramurelele. 

Te asociez cu metaforele din care albul lor mă farmecă, mă tulbură,

Ai vrea să fii un răsărit albastru sângeriu și să ieși dimineața cu mine?

Eu sa fiu o ramură de gutui și tu repede să fii

Să fim

De parcă mulți au spus că nu o sa iasă 

Căldura azi, și mâine gutuia regească,

Eu albastru scald valurile 

Azi nu sunt valuri obișnuite 

Eu sunt o ramură mică 

Din ramura copacului veșnică.

Comentarii